Obchodní podmínky
1. Základní údaje
Společnost:
ADOZ, s.r.o., Výrobní 1441,
593 01 Bystřice nad Pernštejnem
IČ: 46345876, DIČ:
CZ46345876
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským
soudem v Brně, oddíl C, vložka 5678, Společnost je plátcem DPH.
Bankovní spojení:
ČSOB, a.s., BIC:CEKOCZPP
Pro platby
v CZK: 108062553/0300, Formát IBAN: CZ16 0300 0000 0001 0806 2553
Pro platby
v EUR - Formát IBAN: CZ60 0300 0000 0001 9391 3454
Pro platby v USD - Formát
IBAN: CZ90 0300 0000 0002 1797 9002
Provozovny společnosti:
ADOZ, s.r.o., Pražská 32, 400 01
Ústí nad Labem
ADOZ, s.r.o., Trnkova 3040/117d 19, 628
00 Brno - Líšeň
ADOZ, s.r.o., Pod Višňovkou
1661/33, 140 00 Praha 4-Krč
ADOZ, s.r.o., Prokopa Velikého
390/15, 703 00 Ostrava-Vítkovice
Další informace o společnosti jsou uvedeny na webové stránce www.adoz.cz.
2. Definice
Společností se rozumí společnost ADOZ, s.r.o.
(dále i dodavatel nebo
prodávající).
Zákazníkem se rozumí strana, se kterou společnost obchoduje, případně uzavře
obchodní případ
(dále i odběratel nebo kupující nebo objednavatel nebo
příjemce).
Termíny:
Prodej: Datum expedice je termín, kdy je zboží připraveno na
příslušné provozně společnosti ADOZ. V tomto termínu může být zboží osobně
vyzvednuto. V případě dopravy zajišťované přepravní službou jde o termín, kdy je
zboží předáno dopravci.
Nákup: Datum dodání je termín, ke kterému je
požadováno dodání zboží do skladu společnosti.
3. Obecná ustanovení, rozsah platnosti
Tyto všeobecné obchodní podmínky (prodejní a
dodací, dále i Podmínky nebo VOP) platí pro všechny smlouvy uzavřené mezi
společností a zákazníkem, a to i v případě, že budou uzavřeny pozdější smlouvy
bez odvolávky na tyto Podmínky, nebo k nim tyto Podmínky nebudou
přiloženy.
Tyto všeobecné obchodní podmínky platí výhradně. Nákupní podmínky
zákazníka, jakož i jiné smluvní podmínky jsou tímto odmítnuty, jestliže nebyly
výslovně písemně přijaty společností. Přijetí dodávek a výkonů společnosti je
považováno za souhlas s těmito Podmínkami.
4. Nabídka a uzavření smlouvy
Nabídky společnosti, učiněné ústní i písemnou
formou, jsou nezávazné.
V případě objednávky na základě nabídky společnosti
musí být uvedeno číslo nabídky. Pokud nebude uvedeno, nezaručuje společnost
dodržení podmínek stanovených v nabídce. Zákazníkovi nevzniká žádný nárok na
následnou případnou opravu zakázky.
Smlouvy, dohody a ostatní úmluvy jsou
závazné pouze po písemném potvrzení společností. Není-li potvrzení smlouvy
učiněno ze strany společnosti písemně, má se za potvrzení smlouvy doručená
faktura. Změny a doplňky smluv musí mít písemnou formu.
Smlouva se považuje
za uzavřenou dnem jejího podpisu společností. Pokud smlouva mění požadavky
zákazníka, obsažené v jeho objednávce, považuje se za uzavřenou dnem podpisu
zákazníka. Nerozporuje-li zákazník odchylné potvrzení smlouvy v termínu do 14
dní, má se za to, že s podmínkami potvrzenými společností souhlasí a dnem
uzavření smlouvy se rozumí den podpisu smlouvy společností.
V případě, že
zákazník odstoupí od smlouvy, aniž by to bylo v důsledku porušení smlouvy ze
strany společnosti, je zákazník povinen zaplatit veškeré náklady a výdaje, které
společnosti vzniknou z důvodu takového odstoupení.
5. Ceny a platební podmínky
Ceny společnosti platí, pokud není domluveno
jinak, z jednotlivých provozoven společnosti. Náklady spojené s dopravou nebo
zasláním zboží zákazníkovi společnost účtuje zvlášť. Dopravce a trasu přepravy
určuje společnost.
Ceny jsou uváděny v Kč, není-li dohodnuto jinak a bez DPH.
Ke každé ceně je připočítána DPH dle aktuálně platné sazby.
V případě
jakékoliv změny návrhu nebo specifikace, o niž zákazník požádá až po předložení
nabídky, nebo po uzavření smlouvy, je společnost oprávněna provést odpovídající
změnu navržené nebo smluvní ceny.
Pokud mezi uzavřením smlouvy a termínem
dodání vznikne vážná změna určitých nákladových faktorů, například výrazná změna
devizového kurzu, změna nákupních cen, dopravy apod., může být smluvená cena
upravena v souladu s vlivem rozhodujících nákladových faktorů.
Podkladem pro
zaplacení kupní ceny je faktura (daňový doklad), kterou je společnost oprávněna
vystavit v den vyskladnění zboží nebo provedení výkonu.
Faktury (daňové
doklady) jsou splatné do 14 dnů od data jejich vystavení, pokud není dohodnuto
jinak. Platba proběhne v hotovosti nebo bankovním převodem. Dnem zaplacení je
den přijmutí hotovosti nebo den připsání platby na účet společnosti. Při
zpoždění platby je společnost oprávněna účtovat úrok z prodlení ve výši 0,05 %
denně z dlužné částky.
Pokud u zákazníka dojde k prodlení s platbou za
předchozí dodávky nebo dojde k podstatnému zhoršení jeho majetkových poměrů
(konkurs, majetkové a jiné vyrovnání apod.), je společnost oprávněna od smlouvy
odstoupit, pokud ještě není splněna a zákazník do jednoho týdne po příslušné
výzvě nezaplatí splatné závazky. Při prodlení s platbou budou dosud nezaplacené
platby zákazníka z oboustranných obchodů splatné ihned.
Vzájemné závazky a
pohledávky společnosti a zákazníka lze započítávat pouze po předchozí
oboustranné písemné dohodě. Směnky a šeky jsou považovány za realizované až po
jejich proplacení.
Faktura a platba musí být provedena v měně stanovené ve
smlouvě.
6. Riziko a vlastnické právo
Riziko a tím i odpovědnost za ztrátu nebo
poškození zboží přechází ze společnosti na zákazníka dnem splnění dodávky, tj.
dnem předání zboží prvnímu dopravci, nebo určené osobě.
Veškeré zboží zůstává
až do úplného zaplacení pohledávky (včetně případných úroků z prodlení a nákladů
spojených s vymáháním platby) vlastnictvím společnosti.
Společnost může
výrobky získat kdykoliv zpět v případě, že nedojde k nabytí vlastnického práva
zákazníkem a zákazník tímto uděluje společnosti souhlas ke vstupu do provozních
prostor zákazníka za účelem opětovného získání zboží, jehož vlastnictví nebylo
zákazníkovi postoupeno. Jestliže o to společnost požádá, zákazník bude skladovat
zboží odděleně od ostatního zboží a zajistí, aby bylo zřetelně označeno jako
zboží společnosti.
Zboží dodávané společností je doporučeno k odborné
montáži.
7. Kvalita a dokumentace
Odchylky od rozměrů, množství a kvality jsou
přípustné podle ČSN, EN, ISO, DIN nebo platných předpisů, podle kterých je
dodáváno.
Je-li dodáváno podle výkresů či jiné zvláštní specifikace
zákazníka, platí – po odsouhlasení společností — parametry a odchylky dané touto
specifikací, která je nedílnou součástí smlouvy.
Případný požadavek zákazníka
na osvědčení o kontrole kvality, certifikát systému jakosti nebo environmentu,
prohlášení o zabezpečení technických požadavků na výrobek apod. musí být obsažen
a specifikován v objednávce či ve smlouvě.
8. Dodací lhůty, dodání zboží, obaly
Dodací lhůta je počítána ode dne, kdy prodávající
závazně potvrdí objednávku, nebo uzavře písemnou kupní smlouvu. Pokud
prodávající předpokládá, že nebude schopen výrobek dodat v dodací lhůtě, musí o
této skutečnosti kupujícího bezodkladně písemně informovat, přičemž v informaci
uvede důvod a předpokládanou lhůtu, kdy lze dodávku očekávat. Pokud prodávající
oznamovací povinnost nesplní, vzniká kupujícímu nárok na úhradu smluvní pokuty
ve výši 0,05 % z hodnoty výrobků, s jejichž včasným dodáním se prodávající
dostane do prodlení, denně, až do řádného dodání, nejvýše však do 10 % z hodnoty
zpožděné dodávky. Právo kupujícího na náhradu škody, a to až do výše 25 % z
hodnoty příslušné dodávky v prodlení, není ustanovením o smluvní pokutě dotčeno.
V případě zpoždění dodávky převyšujícího dva (2) měsíce a z důvodů, jež jsou
výhradně na straně prodávajícího, je kupující oprávněn písemným oznámením
doručeným prodávajícímu odstoupit od smlouvy, a to pouze v té části, které se
zpoždění týká. Prodávající, který včas oznámil kupujícímu, že se dodání výrobku
ve sjednané dodací lhůtě stalo nemožným, tj. splnil svojí oznamovací povinnost
dle § 2902 NOZ, nenese vůči kupujícímu odpovědnost za škodu, které mohl kupující
včasnými opatřeními zabránit.
Dohodnuté dodací lhůty platí pouze za
předpokladu včasného objasnění všech ustanovení smlouvy a včasného plnění všech
povinností zákazníkem.
Pro dodržení dodacích lhůt a termínů je určující datum
odeslání ze společnosti.
Pokud dojde ke zpoždění dodávky, nebo části
dodávky, z důvodu konání nebo opomenutí na straně kupujícího, dodací lhůta může
být přiměřeně prodloužena vzhledem ke všem okolnostem. V takovém případě vzniká
kupujícímu povinnost ihned o této skutečnosti písemně uvědomit prodávajícího s
uvedením důvodu a pokud možno specifikovaným novým termínem převzetí.
Nesjednají-li kupující s prodávajícím jinak a nejde-li o případ zásahu vyšší
moci platí, že pokud nedojde k dodání výrobku z důvodu na straně kupujícího ke
sjednanému datu, je kupující povinen provést úplnou platbu za dodání, jako by
výrobek byl dodán. Prodávající po přijetí platby zajistí odpovídající skladování
výrobků na nebezpečí a náklady kupujícího, kde na požádání a na náklad
kupujícího zajistí prodávající též pojištění výrobků. Pokud kupující z
jakéhokoli důvodu, za který prodávající nenese odpovědnost, nepřevezme výrobek v
dohodnuté době, a jeho zpoždění přesahuje třicet (30) dní a kupujícím nebyla
provedena úhrada ceny výrobků, je prodávající oprávněn písemným oznámením
odstoupit od smlouvy a nárokovat na kupujícím náhradu škody, jež mu vznikla
následkem prodlení kupujícího a nárokovat vrácení již dodaných výrobků z titulu
výhrady vlastnického práva.
Pokud se smluvní strany dohodnou, zajistí
společnost odeslání zboží zákazníkovi. Pokud není místo, kam má být zboží
odesláno, v jednotlivé kupní smlouvě uvedeno, považuje se za toto místo sídlo
provozovny zákazníka a není-li sídlo provozovny uvedeno, považuje se za toto
místo sídlo zákazníka.
V případě, že zboží má být dodáno na místo mimo
provozovnu společnosti, má společnost nárok na úplatu za dopravu zboží. Platný
ceník dopravného je k dispozici na www.adoz.cz/VOP/doprava.
Zákazník
je povinen zajistit přítomnost osoby oprávněné k převzetí zboží v dohodnuté době
v místě plnění.
Osoba oprávněná k převzetí zboží u zákazníka je povinna
převzetí potvrdit společnosti na příslušném dokladu společnosti případně
dopravce.
Pokud jednotlivá kupní smlouva nestanoví jinak, je společnost
oprávněna dodat zboží i před sjednaným termínem plnění a v odůvodněných
případech i dílčími dodávkami a zákazník je povinen takto dodávané zboží
převzít.
Vratným obalem se rozumí takový obal, který byl zákazníkovi při
dodání zboží takto označen.
Při vracení obalů je zákazník povinen uvést číslo
daňového dokladu nebo dodacího listu, ve kterém mu bylo dodání obalů
označeno.
Balné není účtováno.
9. Objednávka zboží elektronického obchodu
Seznam zboží na stránkách www.adoz.cz, případně eshop.adoz.cz je katalogem běžně dodávaného
zboží. Společnost nezaručuje okamžitou dostupnost všech položek zboží. Zboží je
dodáváno s výhradou meziprodeje. Dostupnost zboží bude vždy potvrzena na základě
poptávky.
K objednání zákazník vybere zboží, řádně vyplní objednávkový
formulář a objednávku odešle. Odeslaná objednávka zboží je návrhem na uzavření
kupní smlouvy. Objednávka dále slouží k rezervaci zboží.
Společnost si
vyhrazuje právo na změnu v návrhu na uzavření kupní smlouvy (objednávky). S
těmito změnami bude zákazník obeznámen před potvrzením objednávky
společností.
Ceny zboží si může zákazník ověřit u jednotlivých položek zboží.
Ceník dopravy a dalších poplatků je uveden na www.adoz.cz/VOP/doprava.
Před
odesláním objednávky bude vypočtena celková cena za zboží bez dopravních nákladů
a souvisejících poplatků, a zákazník bude vyzván k jejich
odsouhlasení.
Zrušení objednávky: Zákazník i společnost mohou bez udání
důvodu zrušit objednávku zákazníka až do potvrzení objednávky společností. Pokud
zruší objednávku společnost, zpravidla uvede důvod, proč není možné objednávku
potvrdit. Zrušení objednávky po okamžiku uzavření kupní smlouvy je možné jen po
předchozí dohodě společnosti a zákazníka, a za podmínek, které si vzájemně
sjednají.
10. Zaslání zboží elektronického obchodu
Závazným potvrzením objednávky není automaticky
generované elektronické potvrzení o přijetí objednávky do systému dodavatele,
ale jde o elektronicky zaslané potvrzení označené jako "Potvrzení objednávky"
společností, kdy si společnost potvrdí obsah objednávky, zejména druh zboží,
počet kusů, cenu za zboží a přepravu, a způsob a termín doručení. Okamžikem
potvrzení je uzavřena kupní smlouva. Ustanovení tohoto článku se vztahují pouze
na kupní smlouvy uzavírané pro případ zásilkového prodeje, nikoliv pro osobní
odběr zboží.
Dodací lhůta: Objednané zboží bude dle jeho dostupnosti a
provozních možností společnosti dodáno v co nejkratší době poštou nebo přepravní
službou, obvykle do 2-5 pracovních dnů (pokud je zboží skladem u společnosti) od
závazného potvrzení objednávky. Zboží se považuje za dodané doručením na adresu,
kterou zákazník stanovil v objednávce, není-li ujednáno jinak.
Způsob
dopravy: Dopravu na určenou adresu zajišťuje společnost. Způsob dopravy určuje
společnost i s ohledem na nejnižší možné náklady přepravy, není-li dohodnuto
jinak.
Způsob uhrazení ceny za zboží: Zákazník má několik možností uhrazení
kupní ceny za zboží. Zboží je možné v plné výši uhradit na základě prodávajícím
vystaveného daňového dokladu osobně v provozovně společnosti, dobírkou v místě
předání zboží prostřednictvím smluvní zásilkové služby, poukázáním kupní ceny na
účet společnosti pod příslušným variabilním symbolem, který platbu identifikuje.
Zásilka se zbožím obsahuje vždy dodací list. Pokud zákazník požaduje zaslat
daňové doklady na jinou adresu, než je adresa dodání, musí toto výslovně uvést
ve své objednávce.
Převzetí zboží: Zákazník je povinen prohlédnout si zboží
bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno mechanické poškození obalu
zboží, je zákazník za přítomnosti dopravce povinen zkontrolovat stav zboží a v
případě poškození zboží vyhotovit záznam o poškození zásilky a nechat si tuto
skutečnost potvrdit dopravcem.Zákazník má právo poškozené zboží odmítnout.
Podepsáním dodacího listu přepravce zákazník souhlasí s převzetím zboží a
stvrzuje, že dorazilo mechanicky nepoškozené. Na pozdější reklamace způsobené
vinou dopravy pak nelze brát zřetel a budou zamítnuty. Náhradou za oprávněnou
reklamaci může být vrácení ceny zboží nebo dodávka náhradního zboží. V případě
oprávněné reklamace má zákazník právo na náhradu poštovného.
Komunikace mezi
zákazníkem a společností je zpravidla uskutečňována elektronickou poštou, pokud
se strany nedohodnou jinak.
11. Osobní odběr zboží při elektronickém obchodu
Pokud zákazník objednává zboží přes internet a
odebírá ho osobně, společnost pouze potvrzuje, že zboží je pro zákazníka v
provozovně rezervováno.
Zboží je zákazníkovi v provozovně společnosti
rezervováno dva (2) pracovní dny od výzvy k odběru zboží. Zákazník má právo si
zboží v provozovně společnosti před uzavřením kupní smlouvy prohlédnout.
V
případě osobního odběru zboží v provozovně společnosti se kupní smlouva považuje
za uzavřenou až zaplacením celé kupní ceny a převzetím zboží zákazníkem.
12. Odstoupení od smlouvy
Právo zákazníka na
odstoupení:
Zákazník je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že
společnost nesplní smluvené podmínky dodání. Zákazník, který nekupuje zboží v
rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, má v případě elektronického
obchodu právo jako spotřebitel odstoupit od smlouvy do 14ti dnů od převzetí
zboží. Pokud se tak rozhodne, musí nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo
opotřebování, v původním obalu, včetně veškerého dodaného příslušenství, v
uvedené lhůtě poslat zpět. Po obdržení takto vráceného zboží společnost
zákazníkovi vrátí zpět odpovídající částku způsobem, na kterém se oba dohodnou a
to ve lhůtě 14 dnů od obdržení vráceného zboží. Právo na odstoupení podle
předchozí věty se nevztahuje na zákazníky, kteří zboží zakoupili osobně v
provozovně dodavatele, tedy prostřednictvím "osobního odběru" bez ohledu na
skutečnost, zda zboží rezervovali na stránkách www.adoz.cz nebo eshop.adoz.cz či nikoliv.
Je-li reklamace
spotřebitele uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně
vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva. V případě, že
prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po
dohodě s prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a
vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady. Nedojde-li
k dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, může kupující jako spotřebitel
podle zákona o ochraně spotřebitele podat návrh na mimosoudní řešení
spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb
(dále jen „spotřebitelský spor“). Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se
zahajuje na návrh spotřebitele, který musí obsahovat identifikační údaje stran
sporu, úplné a srozumitelné vylíčení rozhodných skutečností, označení, čeho se
navrhovatel domáhá, datum, kdy navrhovatel uplatnil své právo, které je
předmětem sporu, u prodávajícího poprvé, prohlášení, že ve věci nerozhodl soud,
nebyl vydán rozhodčí nález a nebyla uzavřena dohoda stran v rámci mimosoudního
řešení spotřebitelského sporu a ani nebylo zahájeno řízení před soudem, rozhodčí
řízení nebo mimosoudní řešení spotřebitelského sporu podle tohoto zákona a datum
a podpis navrhovatele. K návrhu se přiloží doklad o skutečnosti, že se
navrhovateli nepodařilo spor vyřešit s druhou stranou přímo, a další písemnosti
dokládající tvrzené skutečnosti, jsou-li k dispozici. Návrh lze podat písemně
nebo ústně do protokolu anebo elektronicky prostřednictvím on-line formuláře
uvedeného na internetových stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz, podepsaný uznávaným elektronickým
podpisem nebo zaslaný prostřednictvím datové schránky osoby, jež návrh podává.
Za podmínky, že je návrh do 10 dnů potvrzen, popřípadě doplněn, je možno jej
podat pomocí jiných technických prostředků, zejména prostřednictvím telefaxu
nebo veřejné datové sítě bez použití uznávaného elektronického podpisu. U
pověřeného subjektu lze návrh podat písemně nebo elektronicky prostřednictvím
on-line formuláře uvedeného na jeho internetových stránkách.
Právo společnosti na
odstoupení:
Společnost je oprávněna od smlouvy odstoupit pouze do
okamžiku odeslání zboží, a to jen v případě nedostupnosti zboží nebo výrazné
změny ceny zboží. Před odstoupením je ale společnost vždy povinna kontaktovat
zákazníka za účelem dohody o dalším postupu.
Společnost si vyhrazuje právo
zrušit objednávku nebo její část, jestliže nebude schopna požadované zboží dodat
ve smluvené kvalitě, množství a nebo ceně, nebo v případě, že objednávka bude
vykazovat závažné nedostatky, které budou znemožňovat uskutečnění obchodu. V
případě, že tato situace nastane, společnost bude neprodleně kontaktovat
zákazníka za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že zákazník již zaplatil
kupní cenu, bude mu tato částka vrácena zpět způsobem, na kterém se oba
dohodnou.
Postup v případě odstoupení od
smlouvy:
Vzhledem k tomu, že v případě odstoupení se smlouva od
počátku ruší, vrátí nebo nahradí společnost zákazníkovi a zákazník společnosti
veškerá přijatá plnění.
Odstoupit může zákazník tak, že tuto skutečnost
oznámí společnosti a to písemně, elektronicky nebo písemně v provozovně
dodavatele.
Při odstoupení je nutné uvést číslo objednávky, variabilní symbol
faktury (daňového dokladu) a datum nákupu a předložit originál dokladu o koupi
zboží.
Pokud již zákazník zboží obdržel a převzal, zašle zboží zpět na své
náklady do provozovny společnosti, kde společnost bez zbytečného odkladu posoudí
stav vráceného zboží.
V případě, že je zboží vráceno společnosti v jiném než
neporušeném stavu, je zákazník povinen nahradit zejména náklady související s
uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží (neúplný obsah,
poškozený obal, opotřebení zboží apod.).
Společnost je v případě odstoupení
povinna zákazníkovi vrátit již zaplacenou kupní cenu nebo její část. Kupní cena
nebo její část bude zákazníkovi vyplacena v nejkratším možném termínu,
nejpozději však do 14 dnů po vrácení zboží.
13. Záruka
Společnost poskytuje zákazníkovi na své zboží
záruku za jakost, jejíž doba je uvedena v případném záručním listě u každého
výrobku. Pokud zboží nemá záruční list, činí záruční doba 24 měsíců ode dne
prodeje zboží. Při prodeji nelze sjednat záruční dobu delší než jaká je uvedena
v záručním listě. Po dobu trvání záruky bude mít výrobek obvyklé vlastnosti a
bude použitelný k obvyklému účelu, nebyl-li tento výslovně sjednán v kupní
smlouvě.
Po dodání je zákazník povinen zboží neprodleně zkontrolovat a
písemně reklamovat případné vady dodávky.
Kupující je povinen uplatnit
písemnou reklamaci vady u prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, co vadu
výrobku mohl při dostatečné péči zjistit. Písemná reklamace musí obsahovat číslo
smlouvy (faktury), označení zboží, číslo dodacího listu a popis projevu vady.
Pokud je důvod k domněnce, že vada výrobku způsobí škodu, reklamace musí být
uplatněna ihned. Jestliže kupující neuplatní reklamaci řádně a včas, povinnost
prodávajícího odstranit vady zaniká. Pokud kupující reklamoval vady a šetřením
prodávajícího je následně zjištěno, že se nejedná o vady, za které je
prodávající odpovědný, vzniká prodávajícímu nárok na náhradu všech nákladů
reklamací mu způsobených. Kupující na vlastní náklady zajistí v rozsahu, který
je nutný k opravě vady, demontáž a opětovnou montáž jiného zařízení, než je
výrobek. Reklamace kupujícího musí být prodávajícím vyřízena jejím přijetím a
poskytnutím náhrady, nebo odmítnutím a vyúčtováním nákladů nejdéle do třiceti
(30) dnů ode dne řádného uplatnění reklamace. Pokud prodávající v uvedené době
nesplní své povinnosti při odstranění vady, může jej kupující vyzvat písemným
oznámením s určením konečné lhůty. Pokud prodávající nesplní své povinnosti při
odstranění vady ani v této konečné lhůtě, je kupující oprávněn odstranit vady
sám nebo prostřednictvím třetí osoby, a to na náklady prodávajícího.
Prodávající bezplatně přednostně opraví nebo v případě nutnosti vymění
dodané výrobky nebo jejich části, které se následkem chybného materiálu nebo
výroby staly nepoužitelnými, byly-li tyto výrobky vadné již v okamžiku jejich
dodání a pokud kupující řádně písemně oznámil vadu výrobku včas v souladu s §
2112 NOZ a dále za předpokladu, že nepoužitelné výrobky nebo jejich části jsou
bez nákladů prodávajícího a na nebezpečí kupujícího předány k přezkoumání a
případné opravě nebo výměně, nejpozději však u skrytých vad do dvacetičtyř (24)
měsíců ode dne dodání (odevzdání) výrobku. Prodávající nenese závazek náhrady
přímé nebo nepřímé škody z důvodu vady výrobku, pokud jde o škody vzniklé na
základě vady způsobené výrobku jeho nesprávným používáním, nebo okolnostmi
výrobku nebezpečnými, jež vznikly po přechodu nebezpečí škody na kupujícího. To
se týká např. vad zapříčiněných nedostatečnou či chybnou údržbou nebo nesprávnou
montáží do dílů kupujícího, změn provedených bez předchozího písemného souhlasu
prodávajícího, oprav nesprávně provedených kupujícím, normálním opotřebením nebo
znehodnocením výrobku. I v případě, kdy prodávající spolupracoval s kupujícím
při výběru a konstrukci výrobku, nepřebírá žádnou odpovědnost za škodu vzniklou
z důvodu výběru výrobku nebo konstrukce výrobku, pokud se kupující s
prodávajícím písemně a předem výslovně nedohodnou, že prodávající nese
odpovědnost v tomto smyslu.
Prodávající nese odpovědnost za zranění osoby
způsobené výrobkem pouze tehdy, je–li prokazatelné, že zranění bylo způsobeno
záměrně nebo hrubou nedbalostí zástupce nebo pracovníka prodávajícího.
Prodávající nepřebírá žádnou odpovědnost za škody způsobené výrobkem na movitém
nebo nemovitém majetku z důvodu nesprávného použití výrobku. Prodávající není za
žádných okolností odpovědný za nepřímé škody zapříčiněné vlastnostmi výrobku,
způsobujícími poškození. Náhrada veškeré škody způsobené vadou výrobku je
omezena do výše 25 % z hodnoty příslušné dodávky výrobků, se kterou je spojena
vzniklá škoda. Kupující je povinen omezit odpovědnost prodávajícího za výrobek
vůči třetím osobám a majetku do stejné míry, jak je vymezeno v tomto článku
Podmínek.
Záruka na zboží zaniká:
• když bylo zboží poškozeno v důsledku
havárie zařízení, kterého součástí bylo zboží a havárie nebyla způsobena
prokazatelnou vadou zboží,
• když nebyly dodrženy pokyny k použití, instalaci
nebo údržbě výrobku,
• když byly na zboží provedeny zásahy, úpravy resp.
opravy bez souhlasu společnosti,
• když bylo zboží použito pro jiné účely,
kterým zboží nevyhovuje svými technickými parametry, bylo nadměrně zatěžováno,
bylo užíváno v nevhodných provozních podmínkách,
• když došlo k poškození
zboží z důvodu nesprávné nebo neodborné montáže, nedodržením všeobecně platných
zásad a postupů pro daný druh práce,
• když došlo k poškození zboží
nesprávnou manipulací nebo skladováním,
• když k vadám došlo v důsledku
jiných okolností mimo procesy spadající pod kontrolu společnosti,
• záruka se
nevztahuje na běžné opotřebení výrobku, nebo běžné opotřebení jeho spotřebního
dílu, jehož životnost je kratší než doba záruky k výrobku.
14. Vyšší moc
Společnost není v prodlení s plněním svých
povinností, jestliže její prodlení nebo prodlení subdodavatelů, bylo způsobeno
okolnostmi vyšší moci, jakými jsou např. válka, přírodní katastrofy, stávky,
nedostatek surovin a energie nebo další nepředvídatelné a neodvratitelné
okolnosti, které nastaly v době plnění smlouvy a znemožnily splnění závazku
společnosti.
O dobu trvání vyšší moci se přiměřeně prodlužuje lhůta pro
splnění povinností obou stran. Pokud by realizace smlouvy v důsledku těchto
událostí byla prodloužena o více než dva (2) měsíce, má kterákoliv strana právo
od smlouvy odstoupit, aniž by zákazníkovi vznikl nárok na náhradu škody.
15. Zásady zpracování osobních údajů
Zpracování osobních údajů ve společnosti odpovídá povinnostem, které ukládá Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES – Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Více na www.adoz.cz/VOP/zasady-zpracovani-osobnich-udaju.
16. Bezpečnostní listy
Na výrobky skupin ML (mazání, lepení a tmelení) a
MP05 (zařízení pro mazání) se vztahují požadavky Zákona číslo 350/2011 Sb.
Chemický zákon a jeho prováděcích předpisů, týkajících se předávání informací o
nebezpečných látkách (bezpečnostních listů).
Jednotlivé bezpečnostní listy
jsou k dispozici na vyžádání přímo při prodeji vyjmenovaného zboží (na vyžádání
je bezpečnostní list vytisknut) nebo na webových stránkách společnosti v sekci
"DOKUMENTY".
17. Závěrečná ustanovení
Pokud by se některé z ustanovení těchto Podmínek
stalo neúčinným nebo ztratilo účinnost, zůstávají ostatní ustanovení těchto
Podmínek nadále v platnosti. V takovém případě se smluvní strany zavazují, že
neúčinná ustanovení nahradí ustanoveními jinými, která se budou nejvíce blížit
požadovanému ekonomickému účelu.
Smluvní vztahy se řídí právem České
republiky. Pro všechny spory, které vyplývají ze smlouvy nebo vznikají v
souvislosti se smlouvou je příslušný místně a věcně obchodní soud dle sídla
společnosti a je rozhodující znění těchto Podmínek v českém jazyce.
Tyto
Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od
1.7.2019 a ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí, přičemž jsou k
dispozici v sídle a provozovnách Společnosti nebo elektronicky na www.adoz.cz/VOP/vseobecne-obchodni-podminky.